Сторінка логопеда

Роль батьків у розвитку мовлення дитини

Правила, яких потрібно дотримуватися батькам під час спілкування з дітьми.

1. Бажано, щоб дитина чула літературну мову в сім'ї, тому що мова дитини розвивається шляхом наслідування мови людей, які її оточують. Мова батьків, усіх членів сім'ї - це перший зразок, який наслідує дитина. Навіть якщо Ви мовчазні від природи - все одно постійно говоріть з малюком.

2. Супроводжуйте свої дії словами! Але не говоріть у порожнечу – дивіться малюку в очі. Це особливо важливо, якщо Ваш малюк надто активний і постійно рухається.

3. Завжди підтримуйте прагнення дитини до спілкування, вислуховуйте її уважно, не обривайте. Відповідайте на всі питання спокійно, неквапливо, чітко, виразно, голосом середньої сили, правильно виголошуйте звуки і слова – це допоможе малюку швидше опанувати правильну вимову.

4. Шануйте дитину! Давайте їй можливість чути себе і Вас. Під час розмови намагайтеся вимкну тителевізор, радіо тощо.

5. Ніколи не сюсюкайте з дитиною і не відтворюйте неправильну мову дитини.

6. Говоріть повільно, простими словами, короткими фразами, витримуйте паузи між фразами, тоді й діти, наслідуючи Вашу мову, навчаться правильно говорити.

7. Постійно читайте дитині добрі вірші, казки, розповіді, перечитуйте їх декілька разів, діти краще сприймають знайомі тексти.

8. Не вимушуйте дитину вивчати довгі вірші, не перевантажуйте мовним матеріалом.

9. Чітко називайте нові предмети та їх ознаки, спонукайте дитину до обстеження предмета.

Особливу увагу приділяйте розвитку дрібної моторики, бо вона безпосередньо пов'язана з розвитком мови. Ліплення, малювання, ігри з дрібними предметами - усе це допоможе мові, а в майбутньому - в опануванні письма.

Рідна мова відіграє унікальну роль у становленні мовленнєвої особистості дитини дошкільного віку. К. Ушинський назвав рідну мову «Цвітом духовного життя нації», порівняв її з квіткою, яка ніколи не в'яне і вічно розвивається.

Опанування рідної мови, рідного слова починається з раннього дитинства, сім'ї, серед близьких і рідних дитині людей, а вдосконалення триває в дошкільних навчальних закладах, школі і упродовж усього життя.

Отже, рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей. Оволодіння рідною мовою як засобом пізнання та способом людського спілкування є найважливішим досягненням дошкільного дитинства.

Розвиток зв'язного мовлення та збагачення словникового запасу дітей дошкільного віку. Перелік вправ-ігор

https://vseosvita.ua/library/didakticni-igri-z-rozvitku-slovnika-ditej-493545.html 

https://naurok.com.ua/didaktichni-igri-na-rozvitok-slovnikovogo-zapasu-ta-zv-yaznogo-movlennya-184621.html 

Цікаве заняття з логопедом

https://www.youtube.com/watch?v=bXvutMZLoiw

Вивчення вірша за допомогою методу мнемотехніки

https://youtu.be/4P2Yp4sa3Tg 

Профілактика дисграфії у дошкільників

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2022/04/03/Dlya.batkiv.03.04.22/Profilakt.dyshrafiyi.u.doshkilnykiv.03.04.22.pdf

На що потрібно звернути увагу батькам!

https://dnz44.rv.ua/?p=15603&fbclid=IwAR3n92kmkF7d7xMO0PVs2f5tZMnPn_ORaACf4is1piDJmkJRBSLoeaiwBis 

https://turiysk.irc.org.ua/news/17-18-33-14-12-2020/

Мова в русі
Помилки у спілкуванні з мовчуном

Мовленнєвий негативізм

5 помилок при введені поставленого звука в мовлення дитини

 Практичні завдання на розвиток логічного мислення та збагатчення словникового запасу

https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-detsad-logics-sortpop

Вправи для розвитку мовлення малят

 https://youtube.com/watch?v=jUEAS363TdM&feature=share

Консультація для батьків «РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

https://sadove-dnz.kh.sch.in.ua/metodichna_kniga/storinka_vihovateliv/dubrovsjka_tetyana_mikolaivna/konsuljtacii_dlya_batjkiv/

Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?

 https://www.logoclub.com.ua/poradi-logopeda/konsultatsiya-logopeda


Ігрова логопедія вдома Відео-ігри з дітьми

Грайте зі своїми дітьми у правильні ігри і буде вам щастя

Вірте в своїх дітей і буде вам все 

https://fb.watch/i2wrGNDz3Y/ 

Розвиваємо правильне мовлення з малечку

https://youtube.com/watch?v=RjFJ1EHR1C4&feature=share

https://youtube.com/watch?v=yEuqtrGCFNU&feature=share

https://youtube.com/watch?v=2aWQUfzC4SM&feature=share 


3 умови формування правильної звуковимови у дітей

https://www.logoclub.com.ua/poradi-logopeda/konsultatsiya-logopeda 

Повчальна казка Василя Сухомлинського. 

https://youtu.be/ifhSgzMwzuc

Ігрові вправи на запуск мовлення в дітей

file:///F:/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%20%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.%20%D0%92%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8.pdf

Вправи на звуконаслідування та розвиток зв'язного мовлення.

Дидактична гра "Хто загубився"

file:///F:/%D1%85%D1%82%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D1%81%D1%8F.pdf

Вивчаємо диких тварин та виконуємо разом з ними дихальні та артикуляційні вправи.

Дихальна вправа.«Зігріємо лапки білочці» (х-х-х). Хекаємо на рученятка.Артикуляційні вправи з Їжачком.«Їжачок умивається»(кругові рухи язиком по губах);«Їжачку смачно» (посміхнуться: і-і-і, в усмішці оголити зімкнуті зуби);«Їжачок втомився» (позіхаємо: а-а-а, широко відкривая рот)Масаж спинки колючим м'ячом Су-джок:«Їжачок по лісу йшов»Йшов по лісу їжачок, В нього шуба з голочок.Ніс багато грушечок,Аж болів йому бочок.Раз, два, три, чотири, п'ять!Зупинився спочивать!Пальчикова вправа «Їжачки»Одну стиснути в кулак - їжачок спить. На другій розвести пальці, якголки в їжака.Нудно одному їжачкові, не має він з ким бавитися. "Тук, тук, тук", -постукав він голкою-мізинчиком по сплячому їжачкові. Ніяк не прокидається. І сам заснув - стиснувся в кулачок.Зате другий їжачок прокинувся... (Повторити ті самі дії і з ним.)При повторі змінюємо пальці (великий, вказівний....)Роздивитися картинки або іграшки 3 - 4 добре знайомих дитині дикихтварин.З різнокольорових кубиків будуємо разом з дитиною будиночок для звірів.Вправа «Різні сліди»: на доріжці з пластиліну (з урахуванням силинатиску пальцями від слабкого до сильного): «До будиночка прибігла мишка», «А тепер прискакав зайчик», «А тепер прийшов ведмідь».Гра «Мишка»Мишка-мишка, шкряботушка -Хвостик дротиком, два вушка.Ось приходить мишка в гості,Начепила бант на хвостик.Дінь, дінь, донна, донна,А сьогодні (ім'я дитини) вдома?Пальцями пробігтися по руці дитини вгору до мочки вуха і потягнути за неї ( «подзвонити»)

Ігри з іграшками (картинками) «Вгадай, хто прийшов?»Вчити співвідносити звуконаслідування з предметною картинкою або іграшкою, розрізняти звуконаслідування «пі», «фи», «у-у», «ав», «ме», спонукати до їх парному або відбитому виголошенню звуконаслідувань. Гра «Хто більше?» Запропонувати дитині розставити іграшки за розміром (від найбільшого до найменшого і навпаки)Домалюй їжачку колючки.

Розвиток мовлення. 

Дітям про зиму

https://youtube.com/watch?v=4Nvonn7leg4&feature=share 
 Зимуючі птахи

Розповідаємо дітям про свійських птахів, виконуємо вправи на звуконаслідування їх.

Лексична тема «Свійські птахи»

Дихальна вправа. «Каченя в ставку».

У тазик налити теплої води, пустити в неї гумову качечку і дути на неї,

намагаючись викликати рух.

Вправа для пальчиків: «Курочка клює зернятко».

Дитина промовляє (Ко-ко-ко) спочатку повільно, потім швидше.

Артикуляційні вправи:

«Пташенята» (широко відкривати і закривати рот)

«Черв'як для курчати» («Змійка» - посміхнутися, висунути язика якомога далі. Тримати на рахунок до 8 і сховати. Виконувати вправу 5 разів).

«Курча клює зерна» (губи «Трубочкою» або «Хоботком»)

«Курча співає» («пі-пі-пі» - на одному видиху)

Роздивитися з дитиною картинки або іграшки, назвіть їх, скажіть звуконаслідування, запропонуйте їй вимовити їх разом:

Це курочка. Курочка кричить: «Ко! Ко! Ко! »

Як кричить курочка? - Ко-ко-ко!

Це гусак. Гусак кричить: «Га! Га! Га! »

Як кричить гусак? - Га-га-га!

Це качка. Качка крякає: «Кря! Кря! Кря! »

Як крякає качка? - Кря-кря-кря!

Це півник. Півник співає: «Ку-ку-рі-ку!»

Як співає півник? - Ку-ку-рі-ку!

Масаж шиї: «Півник»

Хто це пісеньку таку- нахили голови вправо-вліво,

Нам співає: «Ку-ку-рі-ку»?

Це наш півник-співунець, -нахили голови вперед-назад,

Золотий гребінець.

Це він будить так діток, - на кожен крок ударяти руками по

Щоб вставали,стегнах.

Не проспали,

Не спізнились в дитсадок.

Ігри

«Чудовий мішечок» (коробочка):

Покладіть в мішечок (коробочку) 3-4 іграшки домашніх птахів, запропонуйте дитині діставати по 1 іграшці, викликати звуконаслідування. (ко-ко-ко, га-га-га)...

Звуконаслідування «пі»

Маленьке курчатко на світі жило,пі-пі-пі.

Щипало травичку, кумедне було, пі-пі-пі.

Турботи не знало, співало пісень,пі-пі-пі

Крутилось, мов дзиґа, цілісінький день, пі-пі-пі.

Для всіх його пісня весела була, пі-пі-пі.

Матуся від радощів аж розцвіла,пі-пі-пі.

А півник - татусь, замість ку-ку-рі-ку,пі-пі-пі.

Співав разом з ним гарну пісню дзвінку, пі-пі-пі.

Розвиток мовлення. Продукти харчування

https://youtu.be/TVXNVj5X2g4 

Розвиток мовлення

Як розвивати мовлення дитини: поради логопеда. Відео

https://www.logoclub.com.ua/poradi-logopeda/rozvitok-movlennya/119-video-yak-rozvivati-movlennya-ditini-poradi-logopeda 

Як зацікавити дитину та мотивувати до виконання артикуляційних вправ

https://www.logoclub.com.ua/zvukovimova/artikulyatsijna-gimnastika/121-yak-zatsikaviti-ditinu-ta-motivuvati-do-vikonannya-artikulyatsijnikh-vprav 

Поради фахівця

Дитина не говорить. До кого звернутись?

Якщо дитині вже 1,5-2 роки, а мова не йде, то необхідно проконсультуватися з фахівцями: лором, неврологом, логопедом.

Лор перевірить слух і може призначити такі дослідження, як отоскопія, аудіометрія.

Невролог, перш, ніж поставити діагноз, призначить такі дослідження:

ЕЕГ - знайома всім електроенцефалографія. Вивчаючи біоелектричну активність головного мозку за допомогою спеціальних електродів з поверхні голови, лікар за характером цієї активності визначить стан головного мозку дитини, виявить наявність або відсутність змін. Ультразвукова доплерографія (УЗДГ, доплерографічне дослідження судин шиї і голови) - за допомогою ультразвукового датчика вимірюється швидкість кровотоку по всіх судинах голови і шиї; в судинах шиї візуально оцінюється стан стінок сонних і хребетних артерій: наявність бляшок, прохідність судин, аномалії ходу і діаметра артерій. Як показує практика, це дуже інформативне дослідження.

УЗД судин голови і шиї - метод, який поєднує в собі доплерографію і сканування судин, в результаті виходить двовимірне зображення судини, на якому можна побачити не тільки патології, але і ступінь їх розвитку. УЗД призначають при незадовільних результатах УЗДГ або для з'ясування подробиць виявленої патології.

РЕГ (реоенцефалографія судин головного мозку) застосовують для діагностування пухлин, травм голови, епілепсії.

НСГ (нейросонографія) - ультразвук відмінно справляється з дослідженням головного мозку новонароджених до моменту закриття великого джерельця. Нейросонографія безпечна і до того ж дає масу інформації, що дозволяє виявляти патології на ранніх стадіях і правильно оцінювати ефективність проведеного лікування.

КТ - комп'ютерна томографія виявляє вроджені вади розвитку, визначає місце розташування і характер патологій, фіксує ступінь розширення системи головного мозку. MPT - призначена для отримання повного обсягу даних про анатомічну будову і патологічних змінах головного мозку. Це дослідження вкрай рідко буває інформативне. При алалії, наприклад, діти часто мають ідеальні MPT.

Як зрозуміти, чи все впорядку у дитини зі слухом?

Досвідчені педагоги можуть відразу звернути увагу на деякі ознаки, які не завжди будуть помітні батькам. При педагогічному обстеженні можна використовувати прості прийоми і інструменти: коробочки з манкою, горохом, гречкою і звукові іграшки, які дозволять виявити порушення слуху. Але не менш важливо, щоб батьки також могли оцінити, чи все впорядку у дитини зі слухом.

Є низка найочевидніших ознак того, що у дитини можуть бути проблеми зі слухом: гугнявий голос, незвичайний тембр, призубний характер вимовляння звуків, труднощі з розумінням мови без зорового контакту, жодної реакції на побутові звуки малої і середньої гучності. Дуже важливо ретельно перевіряти слух у ранньому віці, якщо: у родичів є туговухість; мама під час вагітності перехворіла на грип, краснуху, скарлатину, кір, туберкульоз, герпесом; дитина перенесла сильну гіпоксію або внутрішньоутробну інфекцію, наприклад цитомегаловірус; були складні пологи або дитина народилася недоношеною. У даний час при обстеженні слуху лікарі використовують сучасні технологічні методи, більшість з яких дозволять максимально точно визначити ступінь слухових втрат дитини.

Коли потрібно звернутися до логопеда?

Досі дуже поширена думка про те, що до 3 років до логопеда звертатися не потрібно. Багато батьків вважають, що до логопеда варто йти лише після 5 років. А якщо дитині 2-2,5 роки і вона мовчить? Подруги кажуть: "Нічого, мій заговорив і твій заговорить!" Чи варто бити тривогу або прислухатися до думок подруг чи "фахівців" з форумів? Бити на сполох ВАРТО. Пропонуємо ознайомитися з основними ознаками, які можуть свідчити про затримку мовного розвитку і вимагають звернення до фахівців. У 8-9 місяців у дитини не з'являється лепет; дитина мовчить, не промовляє найпростіших слів; дитина не розуміє зверненої до неї мови; дитина не може жувати. В 2-2,5 роки дитина не вимовляє прості словосполучення; не намагається вивчити нові слова. У З роки дитина не говорить простих речень; не розуміє простих казок, оповідань, пояснень; не може побудувати власні словосполучення чи речення; говорить настільки незрозуміло, що навіть батьки не можуть розібрати мову дитини. Чим раніше ви почнете корекцію, тим краще! Цілком можливо впоратися з відставанням в мовному розвитку і до шкільного віку наздогнати своїх однолітків. Зовсім іншим чином йде справа тоді, коли батьки звертаютьсч до логопеда лише у віці 5 років і старше. Закликаємо батьків уважно ставитися до розвитку власної дитини і не слухати знайомих, подруг. Відповідальність за вашу дитину несете тільки ви. Якщо у вас виникають сумніви з приводу мовного або психічного розвитку дитини, насамперед, необхідно відвідати хорошого невролога.

Дидактичний матеріал на виправлення недоліків вимови шиплячих звуків (Ш,Щ,Ч,Ж)

1) Артикуляційна позиція:

- губи злегка витягнуті та округлені - «трубочка» або «хоботок»;

- зуби парканчиком зі щілиною;

- язик піднятий верх, до твердого неба, утворює з ним щілину, бічні краї язика

притиснуті до верхніх корінних зубів - «чашка»;

- повітря тепле, струмінь спрямований посередині язика вгору.

2) «Допоможи мавпочці добратися до бананів». Пальчиком проводимо по доріжці і вимовляємо звук [Ч]

3) «Допоможи спортсмену першим добратися до фініша». Пальчиком проводимо по доріжці і вимовляємо звук [Ш]

4) «Допоможи жабці добратися до каменя». Пальчиком проводимо по доріжці і вимовляємо звук [Ж]

5) «Допоможи Нюші утворити склади». Проводимо пальчиком по стрілочкам і говоримо склад (наприклад: АШ і так далі)

Звуконаслідування

Лексична тема «Свійські тварини»

Дихальна вправа. «Корівка мукає»

Робимо вдих носом, піднімаємо плечі, а видихаємо через рот і мукаємо «му-у-у» (Вправа повторюється 3 рази.)

Артикуляційні вправи. «Кошеня» (з іграшкою)

«Кошеня дме на молоко» (дути на затиснутий між губами широкий язик, щоки не роздувати)

«Кошеня лиже молоко з блюдця» (долонька - це блюдце, язиком робимо лакательні рухи)

«Кошеня облизується» (кругові рухи язиком по губах)

Розвиток слухової уваги «Хто в будиночку живе?»

Впізнання тварин за голосом (запис), потім дитина визначає та обирає іграшку тієї тварини, що «говорила».

Уточнення вимови приголосних звуків у звуконаслідуваннях

Як просить їсти корівка? му-му-му.

  • На, травички, корівка. Корівка каже нам: му-му-му!

Як просить їсти кізочка? ме-ме-ме.

  • На, травички, кізочка. Кізочка каже нам: ме-ме-ме!

Як просить їсти вівця? Бе-бе-бе.

  • На, травичку, вівця. Вівця каже нам: бе-бе-бе.

Гра-звуконаслідування

Ось вітається вівця - бе-е-е, бе-е-е!

Вийшла кізонька з хлівця - ме-е-е, ме-е-е!

Поросятка за свинею - хро-хро-хро, хро-хро-хро!

Кінь гривастий нас вітає - іго-го, іго-го!

І корівка слідом за ними - му-у-у, му-у-у!

На подвір'я всіх вітати я біжу-у-у!

Рухлива гра «Теля». Координація рухів у поєднанні зі звуконаслідуван-ням «бу».

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Я рогате. (Показуємо «ріжки» з пальчиків).

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Я хвостате. (Показуємо «хвостик»: відводимо руку за спину).

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Я вухате, (Показуємо «вушка» з долоньок).

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Дуже страшне.(Показуємо «ріжки» з пальчиків)

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Злякаю. ( Тупаємо).

Бу-Бу, (Два стрибки на двох ногах разом)

Забодаю. («Буцаються»).

Ігри

«Чудовий мішечок» (коробочка):

Покладіть в мішечок (коробочку) 3-4 іграшки свійських тварин, запропонуйте дитині діставати по 1 іграшці, викликати звуконаслідування. (му-му-му, ме-ме-ме)...

Малювання коротких вертикальних ліній знизу догори: «Травичка для корівки»

Говоримо з дітьми про свійських тварин.

Лексична тема «Свійські тварини»

Дихальна вправа.

«Пір'їнка» Здути пір'їнку с долоні.

Артикуляційні вправи. «Кошеня» (з іграшкою)

«Кошеня дме на молоко» (дути на затиснутий між губами широкий язик, щоки не роздувати)

«Кошеня лиже молоко з блюдця» (долонька - це блюдце, язиком робимо лакательні рухи)

«Кошеня облизується» (кругові рухи язиком по губах)

"Годування свійських тваринок" (іграшки)

Киця любить молоко. На, киця, молоко.

Собака любить кісточки. На, собака, кісточку.

Мишка любить сир. На, мишка, сир...

«НА» - виділяємо інтонацією.

Уточнення вимови приголосних звуків у звуконаслідуваннях

Розглядаємо з дитиною картинки або іграшки, виразно читаємо

вірші, пропонуємо дитині вимовити звуконаслідування разом:

На подвір´ї курочка

-Ко-ко-ко!

-Гав-гав-гав-

Із будинку їй Рябко.

-Му-у! - корівка додає з хліва

-Няв-няв-няв -

Коток з сіней співа.

Гра з кішкою - іграшкою

Погладимо кішечку по голівці, по спинці, по хвостику. (Плавні рухи рукою, що імітують прогладжування різних частин тіла киці)

Інсценування « У селі» ( з іграшками)

(ім'я дитини) приїхав з мамою у село.

На подвір´ї їх зустріла собака: «Гав-гав-гав!»

А на порозі сиділа кішка «Няв-няв-няв!»

На другий день уранці (ім'я)розбудив півник: «Ку-ку-рі-ку!»

А вівця промовила: «Бе-бе-бе!»

(ім'я) пішов до хліва, побачив корову: «Му-му-му!»

Поруч хрюкав хтось: «Хро-хро-хро!»

Ось так весело в селі!

Вправа «Різні сліди»:

Пропонуємо дитині зробити «сліди до будиночка »на доріжці з пластиліну (з урахуванням сили натиску пальцями від слабкого до сильного):

«До будиночка пішла кішечка. Вона маленька, наступає легко.

Потім прийшла собачка. Вона наступає сильніше ». тощо

Конячка кричала: «Іго-го-го!».

Викликання голосних та приголосних звуків.

- Кошеня позіхає: а-а-а (широко відкрити рот);

- Кошеня побачив мишку, здивувався: о-о-о (губи круглі);

- Кошеня лякає мишку: д-д-д (по наслідуванню);

- Кошеня задоволене собою: м-м-м

Намалюй та розмалюй клубочки для киці. 

Розвиток мовлення, слова - дії

https://youtu.be/gOykZ8sLi20

Розвиваємо мовлення дітей

https://youtu.be/i4VnxjgJDd0

Мовленнєві вправи та ігри для дітей вдома

https://www.facebook.com/groups/255817382134407/permalink/779622499753890/?sfnsn=mo&ref=share

Як допомогти дитині, яка страждає на заїкання

https://childdevelop.com.ua/articles/health/3839/ 

Затримка психомовленнєвого розвитку: симптоми, лікування

https://childdevelop.com.ua/articles/health/5797/ 

Формування мовлення: етапи й рекомендації

https://childdevelop.com.ua/articles/develop/5909/ 

 Коли дитина починає говорити.

https://childdevelop.com.ua/articles/develop/6511/ 

Вікові норми розвитку мови дітей

https://rosinka.org.ua/rozvivaiemo-movu/

Дидактичні ігри на запуск мовлення в дітей дошкільного віку

https://www.facebook.com/groups/252470009255250/permalink/876474333521478/sfnsn=mo&ref=sharс 

Вікові характеристики розвитку мови дітей дошкільного віку

https://rosinka.org.ua/rozvivaiemo-movu/ 

Дихальні вправи

https://www.facebook.com/groups/580039705516144/permalink/2076411685878931/?sfnsn=mo&ref=share

Логопедична скарбничка для батьків

https://turiysk.irc.org.ua/news/17-18-33-14-12-2020/

Етапи виправлення мовленнєвих порушень у дітей

https://www.logoclub.com.ua/poradi-logopeda/konsultatsiya-logopeda/59-etapi-vipravlennya-movlennevikh-porushen-u-ditej

Мовна терапія

https://childdevelop.com.ua/articles/develop/9105/

Як запустити мовлення у дошкільнят

https://vseosvita.ua/library/14-igor-dla-zapusku-movlenna-doskilnikiv-445209.html


Логопедичні вправи в домашніх умовах

https://vseosvita.ua/library/kompleks-artikulacijnih-vprav-dla-domasnih-logopedicnih-zositiv-290122.html

Як сприяти розвитку пальців рук

1. Слід масажувати пальчики впливаючи на активні точки пов'язані з корою головного мозку. Масаж чудово активізує мовленнєві центри мозку.

2. Ліплення з різних матеріалів (Тісто, пластилін, глина). Дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців.

3. Ванни з крупами. Дитина занурює руки в крупи, перебирає перемішані горох та квасолю, а потім і дрібніші крупи. Пересипає їх з однієї посудини в іншу, розтирає в руках.

4. Мозаїка. Під час складання різноманітних ігор-мозаїк поліпшується дрібна моторика рук малюка, розвиваються кмітливість і творчі здібності.

5. Ігри-шнурування Монтессорі (шнурування, зав'язування шнурка на бант) сприяють розвитку мовлення, розвивають творчі здібності.

6. Ігри з ґудзиками та намистинками. Нанизування на нитку намистинок, застібання ґудзиків, перебирання пальцями намиста.

7. Пазли. Яскраві картинки розвивають увагу кмітливість, зір і дрібну моторику рук.

8. Ігри з прищіпками. Чіпляння прищіпок до картонних кружечків чи інших предметів.

9. Малювання,розфарбовування, штрихування.

10. Ігри з піском, водою.

11. Катання долоньками дерев'яних і гумових м'ячиків.

12. Вирізування ножицями. 

Поради батька, як правильно розвивати мовлення у дітей дошкільного віку

Мовлення має принципове значення для розвитку мислення і діяльності дитини. Воно є основою розвитку узагальнення, його матеріальним носієм, вищим регулятором поведінки дитини, як вважають вчені. Порушення мовлення, будь-які відхилення від норми можуть негативно позначитися на подальшому житті вашого дорогоцінного малюка.

З кожним роком збільшується кількість дітей, які мають ті або інші порушення мови. Причини зв'язані не стільки з медичними чинниками, скільки з соціокультурними умовами, що змінилися, в яких зростають нинішні діти...

Допоможіть своїй дитині опанувати правильну вимову звуків, навчіть її чути та розрізняти звуки у мовленні, складати їх у слова, слова - в речення, речення - в оповідання.

Упоратися з цими завданнями Вам допоможе цей порадник "Розвиваємо мову дошкільника".

Перед тим як розпочати заняття з дитиною, прислухайтеся до деяких порад і рекомендацій.

  1. Знайдіть окреме місце і визначте час для занять із малюком.

  2. Займайтеся лише тоді, коли, Ви й дитина перебуваєте в гарному настрої. Припиніть заняття, якщо відчуєте, що дитина втомилася.

  3. Упродовж всього заняття зберігайте доброзичливий тон, із повагою ставтеся до малюка навіть тоді, коли він припускається помилок.

Артикуляційна гімнастика в домашніх умовах

https://naurok.com.ua/materiali-dlya-vistupu-na-batkivskih-zborah-tema-artikulyaciyna-gimnastika-v-domashnih-umovah-215813.html#_=_<br>

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=UvHhB0mlU88

Збірка консультацій логопеда батькам та вихователям

Консультація для батьків «Як організовувати логопедичні заняття вдома»

© 2021 Заклад дошкільної освіти "Цукринка"
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати