
Методична робота

Психологічний тренінг для педагогічних працівник
"Світ емоцій та почуттів"


Методична робота педагогічних працівників
Вихователями, які підлягають черговій атестації у 2025р. були проведенні цікаві заняття для педагогічних працівників з формування в дітей дошкільного віку приналежності до своєї країни.
Інна Пилипенко провела семінар на тему: "Використання творів Василя Сухомлинського у вихованні патріотичної свідомості дітей молодшого дошкільного віку"
Інна Гура - круглий стіл на тему: "Малі форми усної народної творчості, як складова національно - патріотичного виховання у розвитку мовлення дітей дошкільного віку"
Лист МОН України № 1/15368-24 від 27.08.2024р. "Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти"




Елементи відкритих занять вихователів, що атестуються у 2023/2024 навчальному році


Семінар - практикум для вихователів на тему:
"Економічне виховання дошкільнят: формування
азів фінансової грамотності"
Підготувала і провела: вихователь Юлія КОВАЛЕНКО
Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів
Лист Мон 1-8820-23 від 20.06.23 Безпечне ос. середовище<br>
Лист МОН від 21.08.2023 р. № 1/12490-23 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році"
Pro-okremi-pytannya-diyalnosti-zakladiv-doshkilnoyi-osvity-u-2023-2024-navchalnomu-rotsi<br>
Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій
https://www.youtube.com/watch?v=0OplpC4rhO4
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. АЛГОРИТМ ДІЙ»
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього
процесу в закладах дошкільної освіти
з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними
предметами та ознайомлення з правилами поводження
в надзвичайних ситуаціях
https://don.kyivcity.gov.ua/files/2022/4/27/12.pdf

Ділова гра для вихователів
"Володар планів"


Виховуємо патріотів з малечку
Майстер - клас для педагогічних працівників
"Доброго вечора, ми з України!"


Семінар - практикум для педагогів
"Патріотичне виховання - передумова формування громадянської поведінки"


Вітаємо Вас із прийдешніми святами. В цей важкий час хочемо побажати найскорішої Перемоги та миру Україні, єдності, сил та наснаги.Віримо, що спільне для всіх українців бажання здійсниться у 2023 році, що світло переможе темряву.
Вітаємо Вас із прийдешніми святами. В цей важкий час хочемо побажати найскорішої Перемоги та миру Україні, єдності, сил та наснаги.Віримо, що спільне для всіх українців бажання здійсниться у 2023 році, що світло переможе темряву.
Завжди пам'ятай про свої права
"Права та обов'язки дітей"
https://youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4&feature=share
10 зимових правил

Ігри для розвитку дрібної моторики
https://www.facebook.com/groups/255817382134407/permalink/838688847180588/?sfnsn=mo&ref=share


Як захистити дитину від насильства
В рамках Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства"


Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни
https://eo.gov.ua/yak-pidtrymaty-ta-zaspokoity-dytynu-pid-chas-viyny/2022/02/28/
Оцінюємо рівень рухової підготовленості дошкільників під час сюжетно-ігрових занять
https://emetodyst.expertus.com.ua/10002195
Вибухонебезпечнні предмети у садочку, як діяти
Як навчити дітей безпечної поведінки без обмежень та залякувань
https://emetodyst.expertus.com.ua/10001437
Чому потрібно читати дітям книги
https://www.facebook.com/groups/449856802409405/permalink/687825851945831/

Як говорити з дитиною про війну?
Поради спеціалістів:
Дитина грає у війну, це нормально?
Поради фахівці.
https://osvitoria.media/opinions/dity-grayutsya-u-vijnu-tse-normalno/

Методична робота закладу спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу педагогічної діяльності.
ПРО ОКРЕМІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/62e/3b9/2e7/62e3b92e7f631954849654.pdfЯк убезпечити дитину вдома?
Діти виявляють значний інтерес до предметів, що їх оточують, зокрема до електроприладів, аудіо- та відеотехніки, вибухонебезпечних предметів. Аби дитина не травмувалася вдома, батькам слід провести цілий комплекс заходів, що сприятиме безпечному її перебуванню в усіх помешканнях - у кухні, ванній та спальній кімнатах, залі тощо.
Дитина дошкільного віку має повсякчас перебувати під наглядом когось із дорослих - батьків, бабусі чи дідуся, вихователя, няні. Тож не залишайте дитину вдома саму на тривалий час. Розмовляйте з нею, пояснюйте, які з навколишніх предметів можуть призвести до травмування чи становити загрозу для здоров'я. Привчайте дитину грати лише в безпечні ігри.
Поясніть дитині потенційну небезпеку
- Поясніть дитині, чому їй не слід самостійно користуватися такими побутовими приладами, як газова плита, духова піч, розетки, електроприлади; брати до рук голки, ножиці, ножі тощо.
- Зауважте дитині, що, відкриваючи воду у ванній чи кухні, ліпше спочатку відкручувати кран з холодною водою, потім - З. гарячою. Гарячу воду слід додавати поступово, щоб не обпектися.
- Наголосіть, що торкатися мокрими чи вологими руками до увімкнених електроприладів - пральної машини, чайника, фена тощо - не можна. Адже вода - хороший провідник електричного струму, тому доторкнувшись до приладу, можна отримати удар струмом. На екрані увімкненого телевізора або комп'ютера може зібратися статистичний електричний заряд і тоді також може вдарити струмом.
Створіть умови безпечного перебування дитини вдома
- Зачиняйте всі вікна й двері на балкон, за необхідності залиште відчиненими лише кватирки або фрамуги.
- Прибирайте з плити каструлі й чайники з гарячою водою - перекинувши їх, дитина може обпектися.
- Перевіряйте доступність розміщення іграшок. Вони не повинні лежати на висоті, що перевищує зріст дитини. Оскільки, намагаючись дістати іграшку, скажімо, з високої шафи, дитина може впасти й травмуватися.
- Вимикайте усі потенційно небезпечні для дитини електроприлади й за можливості ізолюйте їх від дитини.
- Сховайте подалі від дитини сірники, легкозаймисті предмети й ті, що легко б'ються.
- Зберігайте в недоступних дитині місцях ріжучо-колючі предмети, харчові кислоти, лікарські препарати, спиртні напої, сигарети, засоби побутової хімії, косметику, парфумерію тощо.
Як привчити дитину до порядку?
Приходить час, коли кожна мама стикаєтьсяз досить серйозним завданням - привчити дитину до порядку. Дуже багато зусиль мами витрачається на те, щоб навчити дорослу дитину прибирати у своїй кімнаті, але часто всі їхні старання марні. У цій статті 10 конкретних рекомендацій, як привчити малюка до порядку.
- Будьте прикладом для дитини!Це перше і найголовніше правило. Якщо ви намагаєтеся привчити дитину до порядку, в першу чергу слідкуйте за порядком у своїх речах! ми не маємо права вимагати від дитини те, що самі не виконуємо!
- Поясніть дитині, для чого потрібне прибирання.Часто діти самі навіть і не здогадуються , навіщо ми, дорослі, виконуємо певні дії. Тому варто закцентувати увагу дитини на чистоті, як на результаті. поясніть, що набагато зручніше пересуватися по кімнаті, коли іграшки на поличках, а не під ногами. Скажіть, що набагато швидше можна відшукати улюблену машинку, якщо вона лежить на своєму місці. Розкажіть, як вам приємно знаходитися в чистій кімнаті. Тоді малюк з більшим ентузіазмом займеться прибиранням!
- Зробіть прибирання веселою грою.Нам, дорослим, часто буває важко заставити себе зробити прибирання в квартирі! А ми хочемо, щоб дитина з радістю приступила до такого "веселого" завдання... Тому пригадаймо, що гра - це провідна діяльність в дитинстві, і використаймо це! Необхідно перетворити нудне прибирання іграшок в захоплюючий квест "віднайди всі машинки", "де сховався лев". Або влаштуйте змагання "хто швидше заповнить корзину". Ввімкніть веселу музику, переодягніться у чарівників чи перетворіться у роботів і складайте речі в комод так, як робили би це вони!
- Постійність і послідовність - ваші помічники!Щоб прибирання іграшок, складання речей в шафу, миття своєї кружки після чаю стали звичними справами, про які не потрібно нагадувати, будьте послідовними у цих правилах і вимогах. Якщо з найменшого віку ви будете кожен день демонструвати дитині, як скласти іграшки перед сном, то з часом малюк почне це робити сам. крім того для нього це стане звичкою, своєрідним ритуалом, нормою повсякденного життя.
- Допомагайте дитині!Почніть разом, або нехай почне дитина, а ви допоможіть закінчити. Не слід одразу вимагати у дитини повної чистоти без вашої допомоги! Таким способом ви лише відіб'єте бажання!
- Ніколи не використовуйте прибирання в якості покарання. Тоді у дитини сформується ставлення до прибирання як до чогось негативного і неприємного!А тоді вам уже не так просто буде змусити навести порядок.
- Хваліть і заохочуйте дитину. акцентуйте увагу на стараннях і на чистоті, яка стала у кімнаті.
- Не перевантажуйте дитину прибиранням!Пам'ятайте, що до певного віку діти не знають поняття "треба", "мушу", вони роблять лише те, що цікаво і "хочу". Тому зважайте на можливості і вміння дитини, на її зацікавленість. Але і не спускайте багато з рук. Пам'ятайте, що все має бути в міру!
Як знайти гармонію в душі?
Зіштовхуючись із проблемами дитини, батьки часто почуваються безпорадними. Знаючи, як варто було б учинити у тій чи іншій ситуації, вони не можуть передати малюкові свою впевненість і знання. Тим паче, що намагаючись поговорити «відверто», вони ризикують зіштовхнутися із захисною реакцією і небажанням дитини впустити їх у свій внутрішній світ.Водночас ніхто не може допомогти малюкові так, як найближчі люди, які знають і люблять його.
Один зі способів, що полегшує контакт із дитиною, - казка, в якій герой відчуває ті самі труднощі, що й ваш малюк. Вигадати таку розповідь дуже просто. Основне - гарний кінець. Для малюка ця розповідь буде двозначною: по-перше, він побачить, що його проблема зовсім не виняткова, вона часто виникає і у решти дітей, і вони з нею чудово можуть упоратися. По-друге, ви у ненав'язливій формі пропонуєте дитині вдалий спосіб розв'язання ситуації. Крім того, розповідь про будь-кого, схожого на вашого малюка, допоможе вам більше довідатися про його переживання.
Реальний спосіб допомогти - гра. Наприклад, ваша дитина абсолютно не вміє поводитися в гостях, а від постійної моралі - жодного результату. Тоді вам слід розіграти з ним дві ситуації. Перша ситуація: « неслухняна дитина завітала у гості»: малюк має зобразити вкрай неслухняну дитину, яка всім заважає, все бере без дозволу, вередує за столом. Діти, як правило, грають у таку гру із захопленням. Друга ситуація: «слухняна дитина», у ній малюк зображує на рідкість виховану істоту. Важливо, щоб дитина відчула різницю між «правильною» і «неправильною» поведінкою.
Чудовий метод контакту - малюнок. Папір, олівці та фарби допомагають зобразити ретельно приховувані почуття: страх, злість, образу. Якщо малюкові просто сумно й самотньо, сядьте поруч і намалюйте разом із ним улюблену іграшку або щось інше. Фантазуйте разом із вашою дитиною.
Складові мудрої батьківської любові
• Навчіться вислуховувати свою дитину, бути терплячими. Не поспішайте завершити замість неї фразу, думку; не підганяйте та не перебивайте.
• Уникайте спокуси задовольнити будь-яке бажання дитини.
• Давайте дитині посильні доручення та стежте за їх виконанням. Не намагайтеся виконувати замість сина або доньки будь-яку справу.
• Не нав'язуйте свою думку або волю: краще аргументовано доведіть, що зробити краще так, як ви пропонуєте.
• Привчайте аргументувати свої вчинки: пропонуйте їй щоразу замислюватися над тим, що вона хоче робити або що робить.
• Спонукайте пізнавати навколишній світ.
• Створіть для дитини безпечні умови перебування та пізнання - закрийте розетки, заховайте сірники, приберіть скло, яким можна порізатися тощо.
• Пояснюйте призначення та користь різних речей, предметів, правила користування ними зрозумілою мовою, але без сюсюкання і зайвого спрощення.
• Вчасно привчайте дитину до самообслуговування. Вигадуйте для цього ігрові форми, зацікавлюйте, заохочуйте.
• Навчайте дитину шанувати і любити своїх батьків, дідусів і бабусь, братиків або сестричок. Не допускайте її самоствердження за допомогою інших.
• Будьте прикладом для дитини. Адже дитина є дзеркалом сім'ї.
• Шануйте свою дитину, не принижуйте її гідність - не вживайте груби слів, не кепкуйте з дитини через її невмілість, не застосовуйте фізичні покарання.
• Любіть дітей не сліпою, а мудрою любов'ю, яка допоможе їм вирости хорошими людьми, вдячними вам і здатними до самореалізації в різних життєвих умовах.
У якому віці ліпше розпочинати навчання дитини в дошкільному навчальному закладі?
До кожної дитини потрібен індивідуальний підхід, тому однозначно відповісти на це запитання складно. Якщо дитина самостійна, розвивається відповідно до віку, то її можна сміливо довіряти вихователям уже на третьому році життя. Хворобливим та менш самостійним дітям ліпше бути вдома з батьками до трьох років.
Чимало батьків хочуть оформити до дошкільного закладу малят, яким виповнився рік чи півтора. Але радимо зачекати. Адже дитина в такому віці ще потребує особливого догляду, який може забезпечити тільки мама.
Ураховуйте, що діти третього року життя легше адаптуються до умов дошкільного закладу, ніж 4-5-річні діти.
Чому дитина вранці не хоче йти до дитсадка, а ввечері додому?
Усі батьки мріють про те, щоб дитина вранці залюбки і з гарним настроєм бігла в дитсадок, а ввечері, побачивши маму або тата, збирала іграшки, прощалася з дітьми, вихователями і спокійно поверталася додому. Але, на жаль, так буває не завжди.
Легко і без сліз дитина вранці прощається з мамою/татом лише тоді, коли вже цілком адаптувалася до дитячого садка - коли образ батьків уже міцно закріпився в дитячій свідомості.
А от іти додому дитина не хоче здебільшого тоді, коли бере участь у цікавій грі або саме зайнята іншим видом діяльності. Якщо так трапляється часто, укладіть з дитиною угоду: ви приходите по неї ввечері і дозволяєте їй погратися ще 10 хвилин, щоб вона завершила усі справи й попрощалася з друзями й вихователями. Це буде чесно щодо дитини, адже навіть дорослим складно миттю відірватися від цікавого заняття. Або ж заплануйте разом якусь цікаву справу після дитячого садка: наприклад, погодувати бездомного собаку, почитати цікавий дитячий журнал, погратися на спортивному майданчику поряд з домом тощо.
Чи можна полегшити період адаптації дитини до нових умов? Як це зробити?
Можна й потрібно. Ось кілька порад, як це зробити.
* Намагайтеся якомога раніше тренувати систему адаптаційних механізмів дитини - привчати до умов і ситуацій, у яких їй потрібно змінювати свою поведінку.
• У жодному разі не обговорюйте у присутності дитини проблеми, пов'язані з дитячим садком. Не показуйте дитині, що ви хвилюєтеся, боїтеся або в чомусь невпевнені.
• Довідайтеся про всі режимні моменти в дитячому садку та введіть їх у режим дня дитини заздалегідь. У вихідні намагайтеся дотримуватися такого самого режиму.
* Якомога раніше познайомте дитину з вихователями й дітьми у групі, куди вона незабаром прийде.
* Завчасно формуйте позитивне ставлення дитини до відвідування дитячого садка. Розповідайте веселі історії із життя знайомих вам дітей, які ходили до дитячого садка, діліться своїм досвідом.
• У перший тиждень відвідування дитячого садка залишайте там дитину на дві-три години.
• Розкажіть дитині, що вона завжди може звернутися по допомогу до вихователя. Ім'я та по батькові вихователя постійно згадуйте під час розмов про дитячий садок. Його образ має бути позитивним у свідомості дитини.
* Готуйте дитину до тимчасової розлуки з вами і давайте зрозуміти, що це неминуче, оскільки вона вже доросла. І найголовніше - постійно пояснюйте дитині, що вона для вас, як і раніше, найдорожча й найулюбленіша.
Як подолати переживання батьків в адаптаційний період
малюка ?
Насамперед усвідомте, що всі батьки дошкільників через це проходять. У жодному разі не картайте себе за те, що ви робите щось погане, залишаючи дитину в дошкільному закладі. Будьте впевнені в тому, що малюк звикне до садка, що в нього з'являться там нові друзі.
Контролюйте свої емоції. Дитина відчуває ваші страхи й переймає їх. Якщо ви будете впевнені в тому, що все робите правильно, то й дитина буде спокійна.
Не тримайте в собі тривоги й переживання. Обговорюйте їх із чоловіком, батьками, подругами, мамами інших дошкільників із групи, яку відвідує ваша дитина, педагогами дошкільного закладу.
Будьте впевнені й послідовні у своєму рішенні. І не бійтеся аргументувати його дитині.