Методична робота

Психологічний тренінг для педагогічних працівник 

"Світ емоцій та почуттів"


Методична робота педагогічних працівників

Вихователями, які підлягають черговій атестації у 2025р. були проведенні цікаві заняття для педагогічних працівників з формування в дітей дошкільного віку приналежності до своєї країни. 

Інна Пилипенко провела семінар на тему: "Використання творів Василя Сухомлинського у вихованні патріотичної свідомості дітей молодшого дошкільного віку"

Інна Гура - круглий стіл на тему: "Малі форми усної народної творчості, як складова національно - патріотичного виховання у розвитку мовлення дітей дошкільного віку" 


Лист МОН України № 1/15368-24 від 27.08.2024р. "Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти"

https://mon.gov.ua/npa/shchodo-orhanizatsii-osvitnoho-protsesu-v-20242025-navchalnomu-rotsi-u-zakladakh-doshkilnoi-osvity 

Елементи відкритих занять вихователів, що атестуються у 2023/2024 навчальному році


Семінар - практикум для вихователів на тему: 

"Економічне виховання дошкільнят: формування 

азів фінансової грамотності" 

Підготувала і провела: вихователь Юлія КОВАЛЕНКО

Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів

Лист Мон 1-8820-23 від 20.06.23 Безпечне ос. середовище<br> 

Лист МОН від 21.08.2023 р. № 1/12490-23 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році"

Pro-okremi-pytannya-diyalnosti-zakladiv-doshkilnoyi-osvity-u-2023-2024-navchalnomu-rotsi<br> 

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій

https://www.youtube.com/watch?v=0OplpC4rhO4

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. АЛГОРИТМ ДІЙ»

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях

https://don.kyivcity.gov.ua/files/2022/4/27/12.pdf

Ділова гра для вихователів 

"Володар планів"

Виховуємо патріотів з малечку

Майстер - клас для педагогічних працівників

"Доброго вечора, ми з України!"

Семінар - практикум для педагогів

"Патріотичне виховання - передумова формування громадянської поведінки"

Вітаємо Вас із прийдешніми святами. В цей важкий час хочемо побажати найскорішої Перемоги та миру Україні, єдності, сил та наснаги.
Віримо, що спільне для всіх українців бажання здійсниться у 2023 році, що світло переможе темряву.

Завжди пам'ятай про свої права 

"Права та обов'язки дітей" 

https://youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4&feature=share

10 зимових правил

Ігри для розвитку дрібної моторики

https://www.facebook.com/groups/255817382134407/permalink/838688847180588/?sfnsn=mo&ref=share 

Як захистити дитину від насильства

В рамках Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства"

Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни

https://eo.gov.ua/yak-pidtrymaty-ta-zaspokoity-dytynu-pid-chas-viyny/2022/02/28/ 

Оцінюємо рівень рухової підготовленості дошкільників під час сюжетно-ігрових занять

https://emetodyst.expertus.com.ua/10002195 

Як навчити дітей безпечної поведінки без обмежень та залякувань

https://emetodyst.expertus.com.ua/10001437

Чому потрібно читати дітям книги

https://www.facebook.com/groups/449856802409405/permalink/687825851945831/

Як говорити з дитиною про війну?

Поради спеціалістів:

https://osvitoria.media/experience/yak-govoryty-z-ditmy-pro-vijnu/


Дитина грає у війну, це нормально? 

Поради фахівці.

https://osvitoria.media/opinions/dity-grayutsya-u-vijnu-tse-normalno/

Методична робота закладу спрямована на:

  • вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
  • стимулювання творчого потенціалу педагогів;

  • підвищення педагогічної культури педагогів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • розвиток спеціальних умінь та навичок;
  • формування навичок самостійного аналізу педагогічної діяльності.
Методичні рекомендації від 27.07.2022

ПРО ОКРЕМІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/62e/3b9/2e7/62e3b92e7f631954849654.pdf

Як убезпечити дитину вдома?

Діти виявляють значний інтерес до предметів, що їх оточують, зокрема до електроприладів, аудіо- та відеотехніки, вибухонебезпечних предметів. Аби дитина не травмувалася вдома, батькам слід провести цілий комплекс заходів, що сприятиме безпечному її перебуванню в усіх помешканнях - у кухні, ванній та спальній кімнатах, залі тощо.

Дитина дошкільного віку має повсякчас перебувати під наглядом когось із дорослих - батьків, бабусі чи дідуся, вихователя, няні. Тож не залишайте дитину вдома саму на тривалий час. Розмовляйте з нею, пояснюйте, які з навколишніх предметів можуть призвести до травмування чи становити загрозу для здоров'я. Привчайте дитину грати лише в безпечні ігри.

Поясніть дитині потенційну небезпеку

  • Поясніть дитині, чому їй не слід самостійно користуватися такими побутовими приладами, як газова плита, духова піч, розетки, електроприлади; брати до рук голки, ножиці, ножі тощо.
  • Зауважте дитині, що, відкриваючи воду у ванній чи кухні, ліпше спочатку відкручувати кран з холодною водою, потім - З. гарячою. Гарячу воду слід додавати поступово, щоб не обпектися.
  • Наголосіть, що торкатися мокрими чи вологими руками до увімкнених електроприладів - пральної машини, чайника, фена тощо - не можна. Адже вода - хороший провідник електричного струму, тому доторкнувшись до приладу, можна отримати удар струмом. На екрані увімкненого телевізора або комп'ютера може зібратися статистичний електричний заряд і тоді також може вдарити струмом.

Створіть умови безпечного перебування дитини вдома

  • Зачиняйте всі вікна й двері на балкон, за необхідності залиште відчиненими лише кватирки або фрамуги.
  • Прибирайте з плити каструлі й чайники з гарячою водою - перекинувши їх, дитина може обпектися.
  • Перевіряйте доступність розміщення іграшок. Вони не повинні лежати на висоті, що перевищує зріст дитини. Оскільки, намагаючись дістати іграшку, скажімо, з високої шафи, дитина може впасти й травмуватися.
  • Вимикайте усі потенційно небезпечні для дитини електроприлади й за можливості ізолюйте їх від дитини.
  • Сховайте подалі від дитини сірники, легкозаймисті предмети й ті, що легко б'ються.
  • Зберігайте в недоступних дитині місцях ріжучо-колючі предмети, харчові кислоти, лікарські препарати, спиртні напої, сигарети, засоби побутової хімії, косметику, парфумерію тощо.


Як привчити дитину до порядку?

Приходить час, коли кожна мама стикаєтьсяз досить серйозним завданням - привчити дитину до порядку. Дуже багато зусиль мами витрачається на те, щоб навчити дорослу дитину прибирати у своїй кімнаті, але часто всі їхні старання марні. У цій статті 10 конкретних рекомендацій, як привчити малюка до порядку.

  1. Будьте прикладом для дитини!Це перше і найголовніше правило. Якщо ви намагаєтеся привчити дитину до порядку, в першу чергу слідкуйте за порядком у своїх речах! ми не маємо права вимагати від дитини те, що самі не виконуємо!
  2. Поясніть дитині, для чого потрібне прибирання.Часто діти самі навіть і не здогадуються , навіщо ми, дорослі, виконуємо певні дії. Тому варто закцентувати увагу дитини на чистоті, як на результаті. поясніть, що набагато зручніше пересуватися по кімнаті, коли іграшки на поличках, а не під ногами. Скажіть, що набагато швидше можна відшукати улюблену машинку, якщо вона лежить на своєму місці. Розкажіть, як вам приємно знаходитися в чистій кімнаті. Тоді малюк з більшим ентузіазмом займеться прибиранням!
  3. Зробіть прибирання веселою грою.Нам, дорослим, часто буває важко заставити себе зробити прибирання в квартирі! А ми хочемо, щоб дитина з радістю приступила до такого "веселого" завдання... Тому пригадаймо, що гра - це провідна діяльність в дитинстві, і використаймо це! Необхідно перетворити нудне прибирання іграшок в захоплюючий квест "віднайди всі машинки", "де сховався лев". Або влаштуйте змагання "хто швидше заповнить корзину". Ввімкніть веселу музику, переодягніться у чарівників чи перетворіться у роботів і складайте речі в комод так, як робили би це вони!
  4. Постійність і послідовність - ваші помічники!Щоб прибирання іграшок, складання речей в шафу, миття своєї кружки після чаю стали звичними справами, про які не потрібно нагадувати, будьте послідовними у цих правилах і вимогах. Якщо з найменшого віку ви будете кожен день демонструвати дитині, як скласти іграшки перед сном, то з часом малюк почне це робити сам. крім того для нього це стане звичкою, своєрідним ритуалом, нормою повсякденного життя.
  5. Допомагайте дитині!Почніть разом, або нехай почне дитина, а ви допоможіть закінчити. Не слід одразу вимагати у дитини повної чистоти без вашої допомоги! Таким способом ви лише відіб'єте бажання!
  6. Ніколи не використовуйте прибирання в якості покарання. Тоді у дитини сформується ставлення до прибирання як до чогось негативного і неприємного!А тоді вам уже не так просто буде змусити навести порядок.
  7. Хваліть і заохочуйте дитину. акцентуйте увагу на стараннях і на чистоті, яка стала у кімнаті.
  8. Не перевантажуйте дитину прибиранням!Пам'ятайте, що до певного віку діти не знають поняття "треба", "мушу", вони роблять лише те, що цікаво і "хочу". Тому зважайте на можливості і вміння дитини, на її зацікавленість. Але і не спускайте багато з рук. Пам'ятайте, що все має бути в міру!

Як знайти гармонію в душі?

Зіштовхуючись із проблемами дитини, батьки часто почуваються безпорадними. Знаючи, як варто було б учинити у тій чи іншій ситуації, вони не можуть передати малюкові свою впевненість і знання. Тим паче, що намагаючись поговорити «відверто», вони ризикують зіштовхнутися із захисною реакцією і небажанням дитини впустити їх у свій внутрішній світ.Водночас ніхто не може допомогти малюкові так, як найближчі люди, які знають і люблять його.

Один зі способів, що полегшує контакт із дитиною, - казка, в якій герой відчуває ті самі труднощі, що й ваш малюк. Вигадати таку розповідь дуже просто. Основне - гарний кінець. Для малюка ця розповідь буде двозначною: по-перше, він побачить, що його проблема зовсім не виняткова, вона часто виникає і у решти дітей, і вони з нею чудово можуть упоратися. По-друге, ви у ненав'язливій формі пропонуєте дитині вдалий спосіб розв'язання ситуації. Крім того, розповідь про будь-кого, схожого на вашого малюка, допоможе вам більше довідатися про його переживання.

Реальний спосіб допомогти - гра. Наприклад, ваша дитина абсолютно не вміє поводитися в гостях, а від постійної моралі - жодного результату. Тоді вам слід розіграти з ним дві ситуації. Перша ситуація: « неслухняна дитина завітала у гості»: малюк має зобразити вкрай неслухняну дитину, яка всім заважає, все бере без дозволу, вередує за столом. Діти, як правило, грають у таку гру із захопленням. Друга ситуація: «слухняна дитина», у ній малюк зображує на рідкість виховану істоту. Важливо, щоб дитина відчула різницю між «правильною» і «неправильною» поведінкою.

Чудовий метод контакту - малюнок. Папір, олівці та фарби допомагають зобразити ретельно приховувані почуття: страх, злість, образу. Якщо малюкові просто сумно й самотньо, сядьте поруч і намалюйте разом із ним улюблену іграшку або щось інше. Фантазуйте разом із вашою дитиною.

Складові мудрої батьківської любові

• Навчіться вислуховувати свою дитину, бути терплячими. Не поспішайте завершити замість неї фразу, думку; не підганяйте та не перебивайте.

• Уникайте спокуси задовольнити будь-яке бажання дитини.

• Давайте дитині посильні доручення та стежте за їх виконанням. Не намагайтеся виконувати замість сина або доньки будь-яку справу.

• Не нав'язуйте свою думку або волю: краще аргументовано доведіть, що зробити краще так, як ви пропонуєте.

• Привчайте аргументувати свої вчинки: пропонуйте їй щоразу замислюватися над тим, що вона хоче робити або що робить.

• Спонукайте пізнавати навколишній світ.

• Створіть для дитини безпечні умови перебування та пізнання - закрийте розетки, заховайте сірники, приберіть скло, яким можна порізатися тощо.

• Пояснюйте призначення та користь різних речей, предметів, правила користування ними зрозумілою мовою, але без сюсюкання і зайвого спрощення.

• Вчасно привчайте дитину до самообслуговування. Вигадуйте для цього ігрові форми, зацікав­люйте, заохочуйте.

• Навчайте дитину шанувати і любити своїх батьків, дідусів і бабусь, братиків або сестричок. Не допускайте її самоствердження за допомогою інших.

• Будьте прикладом для дитини. Адже дитина є дзеркалом сім'ї.

• Шануйте свою дитину, не принижуйте її гідність - не вживайте груби слів, не кепкуйте з ди­тини через її невмілість, не застосовуйте фізичні покарання.

• Любіть дітей не сліпою, а мудрою любов'ю, яка допоможе їм вирости хорошими людьми, вдячними вам і здатними до самореалізації в різних життєвих умовах.

У якому віці ліпше розпочинати навчання дитини в дошкільному навчальному закладі?

До кожної дитини потрібен індивідуальний підхід, тому однозначно від­повісти на це запитання складно. Якщо дитина самостійна, розвивається відповідно до віку, то її можна сміливо довіряти вихователям уже на третьо­му році життя. Хворобливим та менш самостійним дітям ліпше бути вдома з батьками до трьох років.

Чимало батьків хочуть оформити до дошкільного закладу малят, яким ви­повнився рік чи півтора. Але радимо зачекати. Адже дитина в такому віці ще потребує особливого догляду, який може забезпечити тільки мама.

Ураховуйте, що діти третього року життя легше адаптуються до умов до­шкільного закладу, ніж 4-5-річні діти.

Чому дитина вранці не хоче йти до дитсадка, а ввечері додому?

Усі батьки мріють про те, щоб дитина вранці залюбки і з гарним на­строєм бігла в дитсадок, а ввечері, побачивши маму або тата, збирала іграш­ки, прощалася з дітьми, вихователями і спокійно поверталася додому. Але, на жаль, так буває не завжди.

Легко і без сліз дитина вранці прощається з мамою/татом лише тоді, коли вже цілком адаптувалася до дитячого садка - коли образ батьків уже міцно закріпився в дитячій свідомості.

А от іти додому дитина не хоче здебільшого тоді, коли бере участь у ціка­вій грі або саме зайнята іншим видом діяльності. Якщо так трапляється часто, укладіть з дитиною угоду: ви приходите по неї ввечері і дозволяєте їй погра­тися ще 10 хвилин, щоб вона завершила усі справи й попрощалася з друзями й вихователями. Це буде чесно щодо дитини, адже навіть дорослим складно миттю відірватися від цікавого заняття. Або ж заплануйте разом якусь цікаву справу після дитячого садка: наприклад, погодувати бездомного собаку, почи­тати цікавий дитячий журнал, погратися на спортивному майданчику поряд з домом тощо.

Чи можна полегшити період адаптації дитини до нових умов? Як це зробити?

Можна й потрібно. Ось кілька порад, як це зробити.

* Намагайтеся якомога раніше тренувати систему адаптаційних меха­нізмів дитини - привчати до умов і ситуацій, у яких їй потрібно змі­нювати свою поведінку.

• У жодному разі не обговорюйте у присутності дитини проблеми, пов'язані з дитячим садком. Не показуйте дитині, що ви хвилюєтеся, боїтеся або в чомусь невпевнені.

• Довідайтеся про всі режимні моменти в дитячому садку та введіть їх у режим дня дитини заздалегідь. У вихідні намагайтеся дотримува­тися такого самого режиму.

* Якомога раніше познайомте дитину з вихователями й дітьми у групі, куди вона незабаром прийде.

* Завчасно формуйте позитивне ставлення дитини до відвідування ди­тячого садка. Розповідайте веселі історії із життя знайомих вам ді­тей, які ходили до дитячого садка, діліться своїм досвідом.

• У перший тиждень відвідування дитячого садка залишайте там дити­ну на дві-три години.

• Розкажіть дитині, що вона завжди може звернутися по допомогу до вихователя. Ім'я та по батькові вихователя постійно згадуйте під час розмов про дитячий садок. Його образ має бути позитивним у свідо­мості дитини.

* Готуйте дитину до тимчасової розлуки з вами і давайте зрозуміти, що це неминуче, оскільки вона вже доросла. І найголовніше - по­стійно пояснюйте дитині, що вона для вас, як і раніше, найдорожча й найулюбленіша.

Як подолати переживання батьків в адаптаційний період

малюка ?

Насамперед усвідомте, що всі батьки дошкільників через це проходять. У жодному разі не картайте себе за те, що ви робите щось погане, залишаючи дитину в дошкільному закладі. Будьте впевнені в тому, що малюк звикне до сад­ка, що в нього з'являться там нові друзі.

Контролюйте свої емоції. Дитина відчуває ваші страхи й переймає їх. Якщо ви будете впевнені в тому, що все робите правильно, то й дитина буде спокійна.

Не тримайте в собі тривоги й переживання. Обговорюйте їх із чолові­ком, батьками, подругами, мамами інших дошкільників із групи, яку відвідує ваша дитина, педагогами дошкільного закладу.

Будьте впевнені й послідовні у своєму рішенні. І не бійтеся аргументува­ти його дитині.

© 2021 Заклад дошкільної освіти "Цукринка"
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати